因為台灣跟中國的特殊歷史,讓台灣人有一種別於其他國家的國家意識進行式。
這種國家意識,其實很難在別的國家看到。

因為我看過很多國家的人,在討論他們國家時,不知道為何總有一種自卑感。
但當台灣人在討論自己的國家時,不知為何,我總感受到自立自強的堅毅精神。

關於周子瑜,因揮舞台灣國旗,被韓國公司JYP逼錄道歉影片。
最終導致全台民怨,間接協助蔡英文高票當選。

對於政治一直非常冷感的我,我想要簡短的表達我的想法。

旅居歐洲約4年,其實我真是無時不刻地想念台灣的人事物食。
有時隨隨便便看到跟台灣有關的影片,就會流下眼淚。

當別人問我從哪裡來?
我都說我從台灣來,那裡是我的家。 :)

我想這樣就夠了。
去計較你是不是中國人或是台灣人?
都是沒有意義的文字遊戲。

Because of special history between Taiwan and China, it leads Taiwanese have special national consciousness, which you could hardly find in other countries.

I have seen some people when they talked about their countries, they showed a little bit inferiority. However, when Taiwanese talked about their country, I saw perseverance in their eyes.

Regarding Tzuyu's apologize video, because of waving Taiwan flag, under the pressure from Korea JYP. Triggering the anger of Taiwanese, assisting Tsai Ing-wen winning the election to be the first female president in Taiwan.

I would like to express my thought briefly, even I'm politically apathetic.
Having lived Europe for almost 4 years, I'm missing Taiwan all the time. Sometimes any random video related to Taiwan, I could drop my tear easily.

Every time, when people asked me, where do you come from?
I always said I'm from Taiwan, that is my home. :)

I believe that explains everything.
To argue if you are Chinese or Taiwanese?
It is just meaningless of word games.

arrow
arrow
    全站熱搜

    SoFi 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()